GÖTT väder

Hej!
Det är helt underbart väder ute, strålande sol och blå himmel. Såhär får det gärna vara på vintern hela tiden. Dock så längtar jag efter vår. Carlos längtar nog efter lite värme också, han älskar snön men vill nog ha de lite varmare. För igår på hundkursen så skulle vi alla ha hundarna i bilarna så skulle en efter en träna att hunden ska sitta kvar i bilen när man öppnar bagageluckan och sen sitta och vänta bakom bilen när husse/matte går runt bilen osv osv. Givetvis så var vi sist. Så stackars Carlos fick kramp i benen när han kom ner på snön. Så vi fick springa in i stallet och köra inkallning tills han blev varm i kroppen :)
 
Igår så fick vi testa strypkoppel på Carlos. Eftersom han nu luktar på ALLT och ska äta ALLT så våra promenader är inte som roligaste just nu när vi måste ha honom kopplad. SHIT säger jag bara , det var som att gå med en liten liten liten hund. Han gick så snällt bredvid mig hela tiden. Jag fick gå runt och hälsa på alla som va där, ta i hand och prata lite, Carlos satt så fint vid min sida. Jag trodde de var ett skämt. Han luktade knappt inget och åt inte ens något hästbajs. Hallelujha! Så det första jag och Carlos gjorde när vi vaknade imorse var att åka till Djurmagazinet och köpte 2st strypkoppel. Lite olika storlek med stoppkloss och inte stoppkloss så ska vi testa vilket som passar bäst. "Brukshunds männsikorna" kallar de utställningshalsband. Väldigt viktigt tydligen haha ;)
 
Fin kille och fint väder :)
 
Spanar på fåglar
 
"Hund mot hav" Haha
 
"Och såhär fint gick jag bredvid matte när vi skulle gå tillbaka till bilen i mitt nya halsband" 
Duktig kille! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0