Andra gången med blodspår

Hej!
Igår så la vi blodspår med Carlos för andra gången. Denna gången la vi ca 100 meter sen en 90 graders vinkel och så 100 meter igen. Vi lät de ligga i 2 timmar medans vi gick en promme. Det gick jätte bra. I vinkeln så gick han i en cirkel dock men kom på spåret ganska snabbt igen. Så det va kul :) Vi lägger spåret precis brevid mammas och pappas hus, dom har skogen som granne. Så när vi kom tillbaka till trädgården så sprang Carlos tillbaka till "starten" och började spåra igen. Han tycker det är roligt iaf märker man :)
Vi körde även sök med att jag sprang och gömde mig, gick alldeles för lätt. Så nästa gång så ska vi lämna han i huset medans jag går ut så får jag gå iväg låååångt och länge så får vi se hur de går då.
Nu är de helg, för gött :)
 
"Ni går så sakta"
 
Grabbarna i huset.


Kommentarer
Andrea

Kul med blodspår!!!

Svar: Jaa jätte roligt :) Carlos tycker det är kanon kul :)
Nina

2013-02-20 @ 08:37:43
URL: http://sporthund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0