Ledsen kille

Hejsan!
 
Kastrering gick bra! Pjuuuh. Nervös matte och husse som satt på smådjurskliniken och väntade på att dom skulle komma ut med honom. När dom väl hade hämtat honom så gick hans ögon i kors. Det första han gjorde va att fastna med tratten i dörröppningen haha stackarn. Han hade varken koll på sig själv eller på tratten så han höll på att riva hela stället :) 
Första natten med tratten var hemskt. Jag hade så ont i hjärtat. Han satt/stod och gnällde "snälla ta av mig den" Det tog flera timmar innan jag kunde somna. Tillslut fick sambon panik och sa till honom att han fick sluta och gå och lägga sig. Sen däckade jag. Jag vaknade tidigt, gick ner för sängen jag halvsov fortfarande, gick fram till Carlos som låg i sov i hans säng och tog av han tratten. Han kollade på mig och sen la han sig i fosterställning och gosade ner sig ordentligt i sängen och somnade direkt. Sen slog mig tanken vad är klockan egentligen?! 07.30... och ja det är tidigt, Carlos är en sjusovare haha. Jag tänkte mig inte riktigt för när jag tog av tratten för nu fick jag ju inte somna om eftersom jag måste ha koll på Carlos så han inte börjar slicka och bita på såret/stygnen så det va bara att sätta på tvn och INTE somna om. Men det gick bra :)
Nu är han lite bättre med tratten. Han gnäller inte längre och försöker inte få av sig den. Men direkt när vi sätter på den så blir han deppig. Går med huvudet neråt och går bara och lägger sig. Stackarn :( "Bara" 8 dagar kvar med den. Han får alltid skinka när vi sätter på den så han ska koppla den till något bra, men njaaa det går sådär ;)
En annan tråkig sak är att han inte får leka med andra hundar och bara gå koppelpromenader dessa 10 dagar.
 
Här kommer en bild på den söta astronauten :)
 
Tratten är hur stor som helst ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0