Vem tror du att jag är?

Hej!
Sist på unghundskursen så löpte 2 st tikar. Kaos? ja! Hanarna var helt galna, Carlos var nästan värst. Så vi delade upp så tikarna och hanarna va för sig själva. Tack och lov för de. När vi hade go fika så satte jag mig på en pall. Dum som jag är så lindade jag runt kopplet runt handen.. Jag såg inte att en av tikarna kom väldigt nära haha. Carlos såg sin chans. Jag flög av pallen. Jag trodde min hand hade gått av. Jag var sådär glad på Carlos sen ... haha!
Vi gjorde en övning vid ett hinder, man skulle sätta hunden brevid sig. Säga "hopp" så skulle hunden hoppa över hindret och sen sätta sig på andra sidan. Vänta på kommandot att hoppa tillbaka till husse/matte och sätta sig vid sidan igen. Carlos va faktiskt duktig. Jag trodde jag skulle få den dära blicken av han " Skojar du med mig?" Så jag tänkte igår att detta ska vi testa hemma. Hindret va skostället. Han klarade knappt en gång. Sen la han sig såhär..
 
"Vem tror du att jag är? En agility hund eller? trög.."
 
Jag och Carlos va hos mina päron i söndags och åt semlor. Carlos har kommit in i en period när han retas sjukt mycket. Tar saker som han vet att han inte få ta. Kollar på oss så han ser att vi ser honom sen springer han med svansen så högt han bara kan "ta mig om du kan, nanana" 
Mamma och pappa har ett långt bord i köket som man kan springa runt. Det tycker Carlos är svin kul. Såhär såg det ut i söndags..
 
Helst så vill Carlos att vi ska turas om att jaga varandra.
"Okej Nina, först jagar du mig och sen jagar jag dig. Kom igen!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0