Dagen med stort D.

Halli hallå!
 
Jaha ja, på fredag så är dagen kommen. Dagen med stort D. Vår älskade Carlos ska kastreras. Bollarna ska bort, kulorna ska bort jaaa, hans manlighet ska bort ;) haha nä men då är de dags. Detta beslutet kom ganska fort om jag ska vara ärlig. När vi köpte Carlos och bara för några månader sen så sa vi att vi inte skulle kastrera honom. Mastiffer kan bli ännu mer lata och blabla. MEN herrn har kommit in i könsmognaden och då märkte vi hur intresserad han blev av löpetikar Tjena. Han ylar och gnällar och ska bara dit. Ett 54 kg paket som banne mig ska åt ett håll är ganska jobbigt att gå in i en konflikt med. Sen är koppelpromenaderna ett helv... han ska lukta ÖVERALLT han ska revir kissa ÖVERALLT. 
Carlos ska inte gå i avel. Jobbigt för en hanhund som aldrig kommer "få till de". Jobbigt att behöva vara stressad i hjärnan varje gång man går ut. Så efter att ha snackat med vår kennel, kursledare, veterinär och skriverier på andra bloggar och i olika forum så har vi nu beslutas oss för att kulorna ska bort, byebye!
En annan jobbig sak. Bara för att man har en tung hund ja då ska man betala mer för en kastrering... 4300 kr fattigare blir vi på fredag, men (förhoppningsvis) en lyckligare hund och då är de ju värt det :) Men ändå lite lack över att man ska behöva betala mer. Och ja jag vet att det beror på narkosen att den är dyr och man måste använda mer till en stor hund. Men fortfarande är jag lite bitter över detta ;)
 
Jag har inte varit för aktiv här men det har inte hänt så mycket. Underbart väder, våren är här 10-15 grader typ .... om man sätter ett minustecken framför så stämmer de. Svinkallt, snö och blåsigt! 
Dags för lite bilder!
 
Fick denna fina bilden fick jag av mamma. Dom var hundvakt i helgen och gick väldigt väldigt många timmar i skogen så han var trött flera dagar efteråt.
Carlos vill också ha sol nu.
 
Med denna bilden vill jag säga, zooma inte med iphone ;)
 
Carlos fick ett Oxben. Lite läskigt ;) Och grannarna under blir nog inte så glada när han tappar det i golvet.
 
 
Bästisarna dricker.
 
Hemma hos Rocky så finns det en väldigt lång hall. Kanon kul att springa framåt tillbaka där :)
 
TITTUT !!!!!! Lyxigt tyckte Carlos de va när han åkte i en annan bil och fick sitta i baksätet! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0