Back on track

Hallåsan!
 
Inte för mycket aktivitet på denna bloggen inte, i'm sorry! Men jag har varit i New York :)
Men nu är vi tillbaka i vardagen igen. Våren börjar närma sig, hur gött är inte det? Äntligen! Mycket parkbänks häng för Carlos del har det blivit. Underbart!
 
En liten rolig grej. Precis innan jag åkte til NY så var jag och Carre ute och gick, strosade mer. Vi möter en tjej som frågar om Carlos är en dogo canario. Ja visst svarar jag. Det är en buske mellan oss så jag ser inte riktigt vad hon har för hund. Vi går runt och ser att hon också har en dogo. Jag blev nästan lite lyrisk för det är ju som sagt inte för ofta man ser en DC i Jönköping. Vi började prata om våra hundar och sen kommer vi fram till att hundarna kommer ifrån samma kennel och dom har samma pappa. Hur häftigt är inte det? Vi bytte nummer så hundarna ska vi träffas och leka! Jätte jätte roligt :)
 
Vad som mer har hänt är att vi har avslutat unghundskursen. Det var 10-15 moment som vi gjorde sista gången som man skulle klara. Vi fick HÖGSTA betyg på alla momenten. Jag var super glad haha. Det trodde jag aldrig.
Vi hade gjort dom momenten första gången på kursen och då gick det inte för bra. Så träning ger färdighet ;)
 
Efter kastreringen så har allt gått bra. Det kan ta upp till 6 månader innan alla hormonerna är ute i kroppen. Vi märker redan att han är lugnare på promenader i koppel framförallt och MATGLAD. MMmm godis, ben och mat ALLT är ju super gott haha! Så nu får man passa sig så han inte blir en tjockis.
 
Idag börjar den nya kursen, aktiveringskursen. Det ska bli kul och se vad den kommer att innehålla :) Carlos bästis Rocky ska gå på den också. Så det blir nog att vi låter hundarna träffas lite innan och leka av sig lite.
 
Pussa på matte innan hon åkte till NY. Den enda som var bra med tratten ( som Carlos tyckte ) var att han fick sitta fram i bilen för tratten gick inte in i buren ;)
 
Mmm solen och kli !!!
 
Tugga på en pinne, ligga på en parkbänk och kika på fåglar kan ju vara hur gött som helst!
 
 
 
Puss och hej från oss
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0