Viktuppgång

Hallå alla min tusen läsare!
Idag så fick jag en förfrågan av en av mina måååånga läsare om jag kunde skriva om Carlos viktuppgång. Självklart!
När Carlos var:
10 veckor: 8,9 kg
12 veckor: 12,9 kg
14 veckor: 14,4 kg
15 veckor: 16,7 kg
17 veckor: 22,5 kg
18 veckor: 23,5 kg
19 veckor: 25,5 kg
21 veckor: 30 kg
22 veckor: 33,4 kg
23 veckor: 34 kg
8 månader: 47 kg

Som ni ser så gick han upp väldigt fort under tiden han var valp. Flera kg i veckan. Gick inte bära honom så länge ;) I slutet så blev jag väldigt dålig på att skriva ner hur mycket han vägde. Idag är han 8 månader och väger 47 stabila pannor. Han kommer väl komma upp till runt 60 kg när han blir fullvuxen. En stor bebis! 
Carlos har börjat bli väldigt trotsig. Hej unghund. När man ligger utslagen i soffan med en filt och bara vill vara DÅ kanske Carlos vill något helt annat. Allt är ju på hans villkor, visst?;) Då kan han bita tag i filten och dra den bort ifrån mig och springa så långt ifrån mig i lägenheten som han bara kan.. En bitter Nina reser sig ifrån soffan, går med bestämde steg fram till honom. Carlos ögon säger " Om du vill ha den, kom och ta den" sen springer han iväg igen snubblandes över filten. Sen fortätter det bara så tills mitt humör spricker och då får han ligga och skämmas i sin säng. Sen gör han aldrig mer om det (?!)
Nu ska vi gå och lägga oss. Godnatt!
Tjaa tjaa ! 
 
Männen i mitt liv ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0