Hundskurs Allmänlydnad.

 Hallå i stugan!
 
Jag och Carlos kom precis hem ifrån vår hundkurs, unghund går vi nu och före det gick vi valpkurs. Jag tycker det är jätte bra att gå hundkurser. Man tror att man kan mycket hund, jag har haft hund under hela min uppväxt MEN jag kan säga att jag visste nog inte hälften av det vi har lärt oss. Vi kör just nu allmänlydnad, väldigt roligt. Eftersom det är unghundar så är de lite kaotiskt ibland. Man märker att dom har kommit in i trotsåldern också ;) Jag lyckades till och med stuka mitt lillfinger idag. Tack Carlos! Var lite svårt sen att hålla i kopplet. Idag tränade vi inkallning, ligg och stanna kvar, en massa NEJ övningar , gå fint i koppel både själva och med störningsmomet osv osv. Unghunds kursen är var tredje vecka, lite för sällan tycker jag. Varannan skulle varit bra så man inte tappar. Men vi har två st kanon ledare som man kan ringa om man har frågor. Valpkursen var 1 gång i veckan. Nu ligger Carlos DÖD på mina fötter, han är alltid död efter kurserna awesome! En trött hund = En lycklig hund.Med dom kloka orden så avslutar jag detta blogginlägg. Snart ska vi åka hämta husse på jobbet :) Tjaa!
 

Carlos ÄLSKAR att kolla ut genom fönstret. Hejhej!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

presacanario.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om hundrasen Dogo canario, om vår hund Carlos. Du kommer att läsa om vad vi gör om dagarna, jag, min sambo och vår hund Carlos och hur vårt liv ser ut. Ciaao :)

RSS 2.0